пʼятницю, 9 грудня 2016 р.

Моє есе



Музика – це не просто мистецтво! Музика вчить людей розуміти один одного. Музика виховує в людях гуманізм. Допомагає людству захищати мир.
Д. Кабалевський.
Музика… Таке просте, на  перший погляд, зрозуміле, доступне всім у всіх її проявах – явище. Її не можливо побачити, доторкнутися, відчути на смак, але як пояснити її могутню владу над душами людей, її вічне прагнення до прекрасного, до недосяжних вершин насолоди і катарсису?
Я не знаю, коли саме взяла  мене в «полон» музика настільки, що стала сенсом мого життя.
Чи доленосна зустріч з Педагогом, Музикантом, Людиною; моїм першим мудрим наставником, яка запалила іскру пізнання прекрасного і стала,ніби ниткою Аріадни, яка вказала мені шлях у цьому житті. А може вирішальною стала спадковість, яку я унаслідувала від своєї бабусі- Вчителя. Світла, Доброти. Мабуть, саме поєднання впливу цих двох Митців є результатом мого життєвого вибору.
Я – вчитель. Я – викладач. Одне взаємодоповнює інше. Я – вчитель музичного мистецтва, найпростішого, найлегшого, можливо, навіть не потрібного предмету у навчально – виховній діяльності закладу, як вважає переважна більшість колег, батьків.
« Якщо поглянути на музику як на предмет шкільного навчання, - писав видатний музикознавець, композитор і педагог, академік Б.Ф. Асаф`єв,- то насамперед треба сказати: музика – мистецтво, тобто певне явище в світі, створюване людиною, а не наукова дисципліна, яку вивчають». Найлаконічніщим визначенням цієї позиції ми знаходимо у працях професора Н. Я. Брюсової: « Мистецтво в школі повинно бути методом виховання».
Саме на засадах гуманної педагогіки, ґрунтуються концепції національно – патріотичного виховання підростаючого покоління. Яка моя роль у такій масштабній діяльності держави, простого сільського вчителя музики? Та саме від мене залежить, з якої криниці Духовності будуть  черпати свої сили і наснагу мої вихованці, чому вчитимуть, наущатимуть своїх дітей, які ідеали, моральні чесноти стануть пріоритетними у їхньому житті. Я можу, вмію, знаю, як занурити у справжнє глибоке мистецтво, непідвладне віянням моди, що здатне жити віки, збагачуючи духовний світ людства і не виявляючи ознак постаріння, як живуть великі творіння Баха, Моцарта, Бетховена, Чайковського.
Я щаслива, бо у мене є можливість допомогти дітям обрати вірні мистецькі уподобання . виробити « імунітет проти вульгарності», що заполонила наше життя, штучно насадженої, постійно культивованої « чужої» розважальної, позбавленої смаку і аморальної музики!
« Мистецтво, що розважає, мистецтво, яке відвертає, завжди було великою політичною зброєю» - ці слова А. В. Луначарського є надзвичайно болючими і актуальними сьогодні.
 Музика – це зброя, могутня і далекоглядна. Якою буде сила емоційного заряду на незахищену душу дитини, чим проростуть оті емоції у майбутньому? Суцільною байдужістю і жорстокістю, що охопила суспільство, чи Вірою, Добром, Радістю, Світлом, Духовністю, що завжди вигідно вирізняла нас серед інших.
Ось у чому сенс музики, такого « простого і легкого» предмету.  Все краще, що є в музиці написане не « для ніг» і не «для голови»,  а для  серця людського, для душі.

Відкривайте свої серця, свої душі, нехай у них нескінченим потоком ллється Гармонія, Світло, Добро, Мир, а її Величність Музика буде геніальним диригентом і вашою доленосною зіркою у житті!  

1 коментар: