Музика – це не просто мистецтво! Музика вчить людей розуміти один одного. Музика виховує в людях гуманізм. Допомагає людству захищати мир.
Д. Кабалевський.
Музика… Таке просте, на перший
погляд, зрозуміле, доступне всім у всіх її проявах – явище. Її не можливо
побачити, доторкнутися, відчути на смак, але як пояснити її могутню владу над
душами людей, її вічне прагнення до прекрасного, до недосяжних вершин насолоди
і катарсису?
Я не знаю, коли саме взяла мене в
«полон» музика настільки, що стала сенсом мого життя.
Чи доленосна зустріч з Педагогом, Музикантом, Людиною; моїм першим мудрим
наставником, яка запалила іскру пізнання прекрасного і стала,ніби ниткою
Аріадни, яка вказала мені шлях у цьому житті. А може вирішальною стала спадковість,
яку я унаслідувала від своєї бабусі- Вчителя. Світла, Доброти. Мабуть, саме
поєднання впливу цих двох Митців є результатом мого життєвого вибору.
Я – вчитель. Я – викладач. Одне взаємодоповнює інше. Я – вчитель музичного
мистецтва, найпростішого, найлегшого, можливо, навіть не потрібного предмету у
навчально – виховній діяльності закладу, як вважає переважна більшість колег,
батьків.
« Якщо поглянути на музику як на предмет шкільного навчання, - писав
видатний музикознавець, композитор і педагог, академік Б.Ф. Асаф`єв,- то насамперед треба сказати: музика – мистецтво,
тобто певне явище в світі, створюване людиною, а не наукова дисципліна, яку
вивчають». Найлаконічніщим визначенням цієї позиції ми знаходимо у працях
професора Н. Я. Брюсової: « Мистецтво в школі повинно бути методом виховання».
Саме на засадах гуманної педагогіки, ґрунтуються концепції національно –
патріотичного виховання підростаючого покоління. Яка моя роль у такій
масштабній діяльності держави, простого сільського вчителя музики? Та саме від
мене залежить, з якої криниці Духовності будуть
черпати свої сили і наснагу мої вихованці, чому вчитимуть, наущатимуть
своїх дітей, які ідеали, моральні чесноти стануть пріоритетними у їхньому
житті. Я можу, вмію, знаю, як занурити у справжнє глибоке мистецтво,
непідвладне віянням моди, що здатне жити віки, збагачуючи духовний світ людства
і не виявляючи ознак постаріння, як живуть великі творіння Баха, Моцарта,
Бетховена, Чайковського.
Я щаслива, бо у мене є можливість допомогти дітям обрати вірні мистецькі
уподобання . виробити « імунітет проти вульгарності», що заполонила наше життя,
штучно насадженої, постійно культивованої « чужої» розважальної, позбавленої
смаку і аморальної музики!
« Мистецтво, що розважає, мистецтво, яке відвертає, завжди було великою
політичною зброєю» - ці слова А. В. Луначарського є надзвичайно болючими і
актуальними сьогодні.
Музика – це зброя, могутня і
далекоглядна. Якою буде сила емоційного заряду на незахищену душу дитини, чим
проростуть оті емоції у майбутньому? Суцільною байдужістю і жорстокістю, що
охопила суспільство, чи Вірою, Добром, Радістю, Світлом, Духовністю, що завжди
вигідно вирізняла нас серед інших.
Ось у чому сенс музики, такого « простого і легкого» предмету. Все краще, що є в музиці написане не « для
ніг» і не «для голови», а для серця людського, для душі.
Відкривайте свої серця, свої душі, нехай у них нескінченим потоком ллється
Гармонія, Світло, Добро, Мир, а її Величність Музика буде геніальним диригентом
і вашою доленосною зіркою у житті!
Цікавий ракурс педагогічного есе
ВідповістиВидалити