вівторок, 13 грудня 2016 р.

що?де?коли?


Що? Де? Коли?
Мета: : - виховувати в учнів інтерес до інтелектуальних видів діяльності і спілкування; розвивати в них ерудицію, уявлення, фантазію, логіку і творчі здібності; формувати особистість з незалежним мисленням, особистість, яка вміє застосувати накопичені знання, придумувати нове, швидко і правильно орієнтуватися в потоці інформації, знаходити своє місце в житті. Розширити знання учнів про засоби музичної виразності, творчість композиторів, виховувати любов до музики, образне мислення, оцінне ставлення до різножанрових музичних творів.
Обладнання: ручки, аркуші паперу, висловлювання видатних людей, музичний супровід, секундомір, презентації, головний приз - Мудра Сова.
Хід заходу
1 тур
1.     Цей жанр виник в результаті поєднання двох видів мистецтва: слова і музики. Назвіть цей жанр. (Пісня)
2.     Увага! Музичне запитання:  Послухаємо фрагмент мелодії.  - Це фрагмент сюїти «Карнавал тварин» К.Сен-Санта. Через одну хвилину вам необхідно сказати його назву. ( «Лебідь»)
3.     Як називають урочисту величальну пісню, присвячену видатній особі чи події? (Ода)
4.     Увага! Дуплет:  - Назвіть одиницю вимірювання сили звуку. (Децибели)
-         Цей звук записують цілою нотою , тобто ось таким знаком, який ви бачите на екрані - Ο. Назвіть рахунок, який витримують при цьому? (1і, 2і, 3і, 4і)
5.     Це – пісня, в якій ліричний настрій створюється завдяки плавним погойдуванням та спокійним ритмом. Як називають таку пісню? (Колискова)
6.     Увага! Відеозапитання. Увага – на екран! Запитання задає вчитель світової літератури Сіра І.Г.: - Назвіть повість Миколи Васильовича Гоголя, яку взяв за основу Микола Лисенко для створення опери. («Тарас Бульба»)
Вікторина для глядачів
1.     Як називають стислий зміст літературного твору, який взятий за основу для написання опери, балету? (Лібрето)
2.     Назвіть великий музичний твір для симфонічного оркестру, що складається з 4-х частин? (Симфонія)
3.     Що означає динамічний відтінок РР(піанісимо)? (Дуже тихо)
4.     Хто є автором музичного твору, який ви зараз прослухаєте? (М.Лисенко увертюра до опери «Тарас Бульба»)
5.     Яку українську народну пісню використав М.Лисенко в увертюрі до опери «Тарас Бульба»? («Засвіт встали козаченьки»)
6.     Які теми є незмінними у творі М.Равеля «Болеро»? (Ритм, темп, мелодія)
7.     Поясніть термін – поліфонія. (Багатоголосся)
8.     Що спільного у прелюдії і увертюрі? (Вступ)
9.     Що в перекладі з німецької мови означає термін «фуга»? (Біг)
10.            Назвіть напрям у мистецтві, для якого характерні підкреслена врочистість та пишність. (Бароко)
11.           Вкажіть, хто є автором цього вислову «Так доля стукає у двері». (Л.Бетховен)
2 тур
1.     Піцикато – прийом виконання на струнних інструментах. Вкажіть як саме його виконують. (Щипком)
2.     Увага! Чорна скринька! Скриньку в студію! – пристрій, що знаходиться в чорній скриньці має точну висоту звучання і використовується для настроювання музичних інструментів та хору при акапельному виконанні. Через одну хвилину назвіть пристрій, що лежить у чорній скриньці. (Камертон)
3.     Як називають французький вокальний твір ліричного змісту, що виконується співаком-композитором? (Шансон)
4.     Увага! Бліц запитання: - Як називають знак мовчання?  (Пауза)
-         Що означає знак альтерації #? (Підвищення звуку)
-         Як називають п’ять паралельних лінійок, на яких записують ноти? (Нотний стан)
5.     Увага! Музичне запитання:  Послухаємо фрагмент мелодії.  – вкажіть автора та назву  твору. (Л.Бетховен «Соната № 14» (Місячна))
6.     Цей знак записують на початку нотного стану. Назвіть його. (Скрипковий ключ)
Підсумки та нагородження переможців, вручення головного призу - Мудрої Сови



Немає коментарів:

Дописати коментар